AHLANWASAHLAN

Monday 25 August 2014

Perjuangan Membuatkan kita kuat

Perjuangan memerlukan pengorbanan
Tanpa mujahadah tiadalah perjuangan
Aku memasukinya bukan sebab orang-orang ada di dalamnya
Tetapi di sebabkan Allah.


Cerita bermula daripada aku memasuki program Perkampungan Menara Gading PMG'12,pada umur 19 tahun..Semasa sekolah dahulu ,aku tidak pernah aktif dalam program,apatah lagi persatuan...Tetapi dengan bermula program yang pertama ini,aku terus tertarik untuk mengikutinya...Pada mulanya aku memang suka-suka ikut program ini supaya masaku habis dengan aktiviti berfaedah...Tetapi tiada ku sangka,Allah takdirkan aku teruskan berjuang...

Setiap kali ada program aku join.Antaranya PMGK,Rehlah dan yang paling penting usrah.Usrah aku join sebab aku rasa banyak benefit yang boleh meningkatkan identiti diri aku.Dengan usrah juga aku dapat tahu "siapa aku"..aku buat semua ini kerana Allah.Aku yakin pada Allah persatuan ini tidak akan mensia-siakan hambanya pada masa hadapan.


Akhir usrah sem1 terima ksih akak-akak dan abang-abang yang sudi meluangkan masa.
Tanpa ku duga,akak-akak mempelawa aku jadi exco dalam persatuan ini.Pada mulanya memang aku berat hati ,tetapi aku ingin mencuba,mencuba benda yang baru.Insya Allah ,Allah akan tolong.
#exco biro dakwah dan Tarbiah.
Majlis Pelantikan MPAT KPIJ 2014.(16/082014)


Bangun dengan memberikan sokongan

Akhir kalam,Nur Shafikah akan sentiasa doakan akak-akak dan abang-abang supaya berjaya mahupun di dunia dan diakhirat.Semoga bahagia dan dapat apa yang di impikan.Terima kasih kerana Take care dekat shafikah.

#salam uhibbuki fillah..
#salam perjuangan.
Kesatuan Pelajar Islam Johor(KPIJ).
Hidup Biar Berjasa!







No comments:

Post a Comment